Vähän on kyllä kerottava totuuden mukaisesti ,että mua on kyllä seurannut kaikki huonot asiat mitä nyt voi olla tässä remontissa eikä edes ole ollut kyse mistään isosta remontista .Ensin oli vesivahinko joka nyt ei minusta ollut mikään huippu vakava (näin nyt koko talon aikanaan remontoineen sisältä ja ulkoa mittapuulla mitattuna)

Lattia ei nyt täytä niitä vatimuksia jotka luvattiin saman veroinen piti olla kun entinenkin eikä kyllä voi nyt samana päivänä puhuakkaan näistä. 6 lakkausta plus hionnat ei poistaneet niitä virheitä joita sillä yritettiin saada aikaan peittämään,pikkuhiljaa kuivuessaan alkaa näyttään samalta mistä lähdettiin.Ei tuollaisen lattian laittaminen ole niin vaikeaa kun esitetään, lautaa saa kaupasta maalia kanssa ja lakkaakin myydään, työ pitää vaan tehdä kunnolla.

No se siitä.

Huono tuuri on jatkunut siinä muodossa kun tilaaman keittiökaapit vihdoin tuli jouluviikolla ensimäiset kun avattiin paketista haistoin heti että nyt alkoi allergia ongelmat ja niin kävi en ole voinut olla keittiössä jouluna kun pieniä aikoja ovet on suljettu muualle ,tuulettelen ja lämmitän keittiötä että Maalinhaju häviäisi ne haisivat niin maalille että ulko ovesta tulijat epäili minun maalanneen jotakin ,no en kyllä maalaa talvella mitään enkä tämän laatuisia maaleja voi edes käyttää,hyvähän se on, että on kaunis kunnon maali, että kestää sitten hyvänä keittiössä ei siinä nyt mitään se kuuluu tähän kaappi asiaan eikä ole mitenkään valmistajan vika.Minulla vaan on tämä allergia. En olisi niitä ottanut nyt enää olisin siirtänyt ensi kesään jos olisin älynnyt, mutta näin nyt kaikki meni syystä tai toisesta.

Oon sairastanut siitä saakka lääkkeet on vaihdettu ja auttaa vähän paremmin ja nyt vasta olen voinut enemmän siellä olla ja päivällä pitää ovea muualle huoneisiin jo vähän auki, yöksi laitan taas kiinni.Tuossa lämmityslaitteessa on myöskin ilmaa puhdistava toiminto ehkä sekin auttaa voin jo hiukan paremmin.Kamalaa on ollut kun olen jo aiemmin onnistunut poistamaan kotoa kaikki allergiaani aiheuttavat asiat koko lailla ja on ollut kiva olla täällä.

Onneksi nyt kun oli paljon sairasteluja muillakin perheen jäsenillä ei ole väki meillä joulun aikaan vieralillut ei ole tarvinnut sitten keittiötä niin paljoa ollenkaan. Oon vaan yrittänyt parantua silmät  kirvelevänä, nenän limakalvot kipeänä ja kurkku myös, mutta sain estettyä että ei mennyt keuhkoputkeen eikä ole yskittänyt se olisi seuraava vaihe sitten.Eikä nyt saa yskiäkkään kukaan tai joutuu testeihin.

Selviän nyt tästäkin taas varmaan.kuten lattian jätti lakkauksista olin parantunut jo, mutta kamalaa on ollut sen voin sanoa,muutenkin joskus väsynyt koko allergiaan ,mutta oppinut sen kanssa hyvin elämään jo.Remonttia en nyt ainakaan enempää halua kun kaikki menee huonosti ,tämä riittää nyt tällä erää mulle.Muuten ne kaapit on kivat ja tykkään niistä ei ole vielä niissä paljon mitään sisällä, että ei maalin haju tartu sitten kaikkiin astioihin ja muihin tavaroihin.Ihan hirveä joulu oli mutta en sitten muistanut mitään muuta murehtia se ehkä oli sitten tarkoituskin.Nyt olen jo vähän iloisempi ja toiveikkaampi että tämäkin juttu ehkä voitetaan joskus.Vointi on vähän kohentunut en ole enään niin kipeä ja olen tas voinut alkaa korttien tekemisen,sekin on huonoimmillaan vaikeaa kun on papereita ,liimaa ja teippiä sillekkin olin allerginen aiemmin kun herkisyy yhteen aineeseen myös kaikkea muuta tulee esille samalla kerralla ei kestä oikein mitään.On meitä muitakin samasta vaivasta kärsiviä, heiltä olen saanut tukea ja ymmärrystä tähän vaivaan, kaikki läheskään ei voi käsittää minkälaista tämä on pahimmillaan.Lehtiäkään ei voi lukea ja ne on vietävä pois huoneista.No nyt kuitenkin taas parempaa kohti iloisin mielin ja jaksaa olla ulkonakin taas.Muuten on mennyt kaikki hyvin koko joulun aika, allergia vaan vaivas ehkä se nyt alkaa olla voiton puolella.

keitti%C3%B6%202022.jpg

Vielä vähän aikaa jouluista ja sitten vaihtuu.