Vesiv%C3%A4rej%C3%A4%20uusia%2004.08-23%

Päätin ostaa uudet vesivärit kun määrätyt värinapit kuluvat muita nopeammin.

Ostin saman merkkiset kun on ennenkin minulla ollut.En muistanut kysyä onko irrallisia nappeja kun ennen sai ostaa irtovärejä mutta se oli sellainen taidetarvike kauppa jossa kävin aina, mutta nyt näitä hyviäkin myydään jo kirjakaupoissakin.Hiukan oli pakkaus muuttunut mutta ei paljoa tunnistaa hyvin samoiksi.Siveltimiäkin taas ostin vaikka niitä on aika paljon silti joskus tuntuu että ei löydy sopivaa.

Yhtenä päivänä maalasin terassila ja multa putosi sivellin lattialle ja tietenkin se pyörähti juuri siitä rakosesta sinne maahan .Yritin sitä pois sieltä ,mutta mun olisi pitänyt hajottaa terassia että olisin sen sieltä saanut.Miksi sen piti olla vielä mun parhaimpia jotakin erikoiskarvaa, muistin kun joskus ostin ja mietin kauan ostanko kun oli niin arvokas onneks mulle jäi vielä toinen pienempi putosi .Mulle on aina ollut tärkeitä nämä kaikki tarvikkeet ne on mennyt aina ohi muitten asioitten en käytä alkoholia enkä tupakoi kun näillä oon ehkä sitten saavuttanut jotain sellaista jota toiset noilla aineilla saavuttaa ,nämä on valinta asioita ,joku tekee toisia juttuja ja minä tarvin näitä.Nythän saa tilaamallakin kaikkea ,mutta ostan joskus kun käyn jossakin kaupoilla, meidän paikkakunnalla kun ei ole kirja tai muita kauppoja joista voisi näitä löytää.Suomalaisesta kirjakaupasta ostin Värit maksoivat 29,95 ja 6,95 oli siveltimet oli edullinen tuo sivellin paketti en ole vielä kokeillut minkälaisia ovat.Oli niin nätit varretkin pinkit niissä että kyllä niille sitten täällä käyttäjiä löytyy.

v%C3%A4rej%C3%A4.%20koko%20hyv%C3%A4.jpg

Tässä kuvassa oikealla on näitä vanhoja värejäni ,tässä on oikein malli esimerkki että näin ei saisi värejä jättää likaiseksi ne pitäisi puhdistaa seuraavaa kertaa varten aina.Joku nyt vaan on jättänyt näin (minä ne olen jättänyt lapsilla on omat juttunsa mitä käyttelevät).Näissä on muuten tuollainen pieni sivellin mukana rasiassa ehkä on luonnostelua varten, jos vaikka pitää mukanaan värejä luonnosteluja varten ulkona kulkiessaan, kannen kolosia voi käyttää palettina sitten.Nämä värit ovat laadultaan hyviä ,mutta en väitä että parempia ei olisi onhan nyt paljon tullut kaikkea uutta ja isoja sarjoja joissa on värivalikoimaa paljon ja hyvät pigmentit sekoittelemallakin voi värejä itse tehdä maalatessa.Minulla nyt vaan sattuu olemaan näitä ,nämä ovat hyvin riittoisia värejä vaikka on aika pieniä nämä napit .Onhan mullakin tuolla toisenlaisiakin joilla olen myös tehnyt taitaa olla venäläisiä värejä ne hyviä nekin minusta ovat sain niitä joskus lahjaksi vähän unohtuukin välillä mitä kaikkea löytyy kuten tässä alhaalla on taas hyvä esimerkki siitä.

Akvarelli%20paperit%20Jukka%20Rintalan%2

Minulla on tuolla hyllyssä paperivarastoa lehtiöitä enimäkseen ja oli sellainen muovi pussukka ja katsoin mitähän täällä on ja ilostuin kyllä tosi paljon tästä löydöstä.Jukka Rintalan Akvarellipaperia jota myytiin tässä joskus 300 grammaista (siis neliöltä )akvarellipaperit merkataan näin ja siitä tietää vahvuuden, mutta se ei siltikään vielä kerro kaikkea paperin laadusta ,minusta tässä on kyllä hyvää paperia ihastuin tähän heti kun tuli hankittua joskus kokeilin ensin ja sopi mulle ostin nämä varastoon ja ne unohtui tuonne kun pidin ne pussissa en huomannut katsoa sinne, ehkä säästi vähän niitä.En tiedä saako tätä enään se oli aika lyhyt aika kun tätä myytiin.Olen sitä yhden lehtiöllisen verran ainakin käyttänyt kun on tyhjät kannet ehkä kortteihin pääasiassa.Kortteihin käy kyllä hyvin ohuemmatkin paperit kuten maalailuunkin tietenkin.Se on siitä kiinni kuinka maalailee ja mikä paperi itselle sopii tyylistä myöskin kuinka maalaa.Tämä on laadukasta kestää pesuakin jos tulee liikaa väriä ja tahtoo poistella niitä.Olin niin innoissani tästä paperista ja edelleenkin olen.

Täällä lehtiössä lukee nämä tiedot näin.300G puolikarkea 24X32 cm 15 arkkia.

Tämä on tehty Suomalaiselle kirjakaupalle.Unohdin kysyä saako tätä vielä ,mutta sehän selviiä sitten joskus kun menen sinne.  Kannessakin on tuollainen hieno kuva Jukka Rintalan tyyliin.

Nyt ei ole uusia kortteja ilmestynyt, mutta on mulla tuossa yksi vähän tekeillä odottelee tuossa pöydällä, nyt on ollut kaikkea muuta puuhaa ja nytkin kun ei sada ehkä pitäisi mennä poimiin marjoja kun kuulemma sateita on luvassa jatkossakin että saisi niitä marjoja tuonne pakastimeen, punaiset on kypsiä ja mustat sitten seuraavaksi. Mehuiksi keittelen sitten taas niitä.

Uusia kuviakin olen tilaillut ja niistä olisi kiva tehdä kortteja, mutta näin nyt mennään,katsotaan mitä seuraavaksi tekisin vai olisinko vaan enkä tekis mitään niinkin voi käydä luova tauko paikallaan.