Syksy tekee tuloaan ja puutarhakin asettuu vähitellen syksyyn, tosin vielä en ole mitään syystöitä päässyt tekemään kun kasvit vielä ovat kunnossa vähän vain olen hallaharsoa laittanut yöksi.

Minä sain sen odottamani kutsun silmäsairaalaan tutkimuksiin ja kävinkin siellä jo paripäivää sitten ja iloiset oli kuulumiset sieltä.Ei minulla ole sitä tautia silmissäni joka olisi johtanut sokeutumiseen.Vasta nyt oikeen asia menee minulle perille ja olen niin onnellinen ja iloinen kaikesta.Silmäni ovat vain synnynnäisesti sellaiset joka olisi myöskin voinut viitata sairauteen,tuolla sisällä silmissä jotkut osat.Näen kyllä hyvin eikä lapsenakaan ole ollut silmälaseja ,iän mukanaan tuomaa heikentymistä näössä mikä on normaalia.Ei mitään ongelmia ole näkemisessä

Minulla oli hyvä päivä siellä sairaalassa muutenkin .Kävin kysymässä keväällä otettujen mammografia kuvausten tulokset ja nekin oli hyviä ei mitään syöpään viittaavaa ja olen vielä siellä kirjoilla tulee sitten kutsu lääkärin luokse kun ruuhka jonot on selvitetty.Yhdestoista vuosi on meneillään siitä kun minulla huomattiin sattumien kautta rintasyöpä onnea oli matkassa tosi paljonkin.Asia hoitui leikkauksella kaikki syöpäkohta saatiin pois eikä ollut levinnyt minnekkään.Ei siis jäänyt mitään sädetettävääkään.Mutta kun syöpäni oli agressiivista laatua tuli minulle lääkehoidot että syöpä ei uusiintuisi.Olen ollut kansainvälisessä lääke kokeilu tutkimuksessa ja siksi saanut käydä näin kauan sairaalassa kun tilannetta on seurattu tarkkaan.Sain nyt hyviä uutisia kahdesta paikasta ja tietenkin olen onnellinen ja kiitän tästä tilanteestani sairaalaa ja myöskin taivaaseen lähetän kiitokseni rukoillen.

Samalla kun sinne sairaalaan nyt menin vein niitä vauvakortteja sinne pikkuisten ihmisten teho-osastolle,se oli kaikista kivoin tehtävä siellä ,siis korttien lahjoittaminen.Osasto oli päässyt uusiin tiloihin, mutta löysin sinne kun menin neuvonnasta kysymään kun vanhassa paikassa ei näkynyt.Kyllähän se sydäntä riipaisee kun ajattelee niitä pikkuisia ja heidän vanhempiaan.Minun kaikki pikkuiset rakkaat ovat olleet terveitä, lapsenlapseni ja heidän pikkuisensa.Sydän särkyy pelkästä ajatuksesta.On tosi pientä viedä jotain kortteja sinne,mutta ehkä vanhemmat ilahtuvat ja saavat uutta toivoa muistamisesta.Hoitajat siis laittavat kortin vanhemmille kun katsovat sopivan kohdan koska on aihetta iloita.Näin olen asian ymmärtänyt silloin aikojen alussa kun osallistuin eka kerran silloin oli yhteyshenklö joka toimitti kortit perille.Sen jälkeen menin vaan rohkeasti kysymään jos tarvittaisi vielä lisää kortteja ja tarvittiinhan niitä ja siitä tämä sitten on jatkunut.

 

DSC09394%20%284%29.jpg

Tämä näköisiä ne ovat kolmekymmentä korttia tein sinne,näitä mitä olen täälläkin näyttänyt kun on valmistunut.Ehkä olen kuitenkin ollut väsynyt näistä omista keskeneräisistä terveys asioistani kun olen odottanut ,vaikka en sitä ole huomannut olen vain yrittänyt olla ajattelematta mitään ,mutta ehkä se kuitenkin on ollut jossakin sisällä tajunnassa koska nyt alkaa ymmärtään että kaikki on hyvin ja vähän virkistynyt, myös siellä sairaalassa tuli ihan hirveä väsymys kun kaikki oli valmiina kotiinlähtöä varten ehkä se oli helpotusta kun sain hyviä uutisia,no olin kyllä siellä jo aikaisin aamusta ,että ehkä siksikin, kun tuli pitkä jännittävä päivä.  En ole oikein jaksanut korttejakaan tehdä kesällä,mutta hyvä on olla taukoakin välillä.

Katselen tässä juuri toista Ihanat ilahduttajat ryhmän kautta tullutta kortti ilahdutusta osallistun siihen muutamalla kortilla,minullahan on kortteja varastossa aina.Voin laittaa kuvan minkälaisia sinne valitsen sitten kun saan ne valmiiksi.Mukavaa päivää kaikille ja ihanaa syksyä myöskin.

valmis%20uk2kpl.jpg

Tässä on nämä jotka postitin siihen Ukrainalaisten suomessa nyt olevien ihmisten kortti keräykseen, tukea antamaan heille.Valitsin nämä sinne kohteeseen.Kahdella lupauduin ,mutta kun mulla oli tämä aiemmin Ukraina haasteeseen tekemäni auringonkukkakortti laitoin senkin sitten vielä mukaan kun ei ollut rajoitusta montako saa laittaa.

Tässä auringonkukkakortissa oli säännöt silloin ja määrätyt värit joita sai käyttää ylitin vahingossa tietenkin jollain värillä, ehkä oli tuo valkoinen mutta hyväksyttiin kuitenkin .Kuvat vaan osallistui kortti jäi minulle ja se lähti nyt matkaan.

Kirjoittelin näihin sitten tekstit tuonne sisälle sotaa paossa oleville menivät nämä. Järkyttävää kyllä en olisi uskonut, että joskus lähetän tämmöiseenkin kohteeseen kortteja.Kaikki tuki heille ja rukoukset sodan loppumisen puolesta.

Koko%20muutettu%20sopivaksi.jpg

 

Ruusut.jpg

Tässä on ruusuja teille kaikille ja kiitokset käynneistänne ja tervetuloa taas uudelleen.